کمیسیون انرژی، سه‌قلوی نفتی را متولد کرد

رئیس کارگروه نفت کمیسون انرژی مجلس، آماده شدن سه طرح اصلاح قانون نفت، قانون نظارت بر وزارت نفت و قانون اساسنامه شرکت‌های تابعه وزارت نفت را از مهم‌ترین فعالیت‌های کارگروه نفت مجلس در دو سال گذشته حواند و گفت: از میان این قوانین که به سه‌قلوی نفتی شهرت دارند، بررسی قانون نظارت بر وزارت نفت، هفته آینده در کمیسیون انرژی بررسی می‌شود

سیدعلی ادیانی‌راد، در تشریح دیدار امروز (سه‌شنبه ۲۹ شهریور) کارگروه قانون نفت کمیسیون انرژی با رئیس مجلس گفت: در ابتدای تشکیل مجلس هشتم یکی از تأکیدات رئیس مجلس برای همه کمیسیون‌ها مشخص کردن اولویت‌ها و برنامه‌ها برای اجرا در طول چهار سال عمر مجلس بود.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی افزود: کمیسیون انرژی مجلس نیز به عنوان یکی از کمیسون‌های مهم مجلس در آغاز کار مجلس هشتم برای خود اولویت‌های کاری ترسیم کرد که یکی از این اولویت‌ها، تشکیل کارگروه نفت و بررسی قانون نفت بود.


وی تصریح کرد: در کارگروه نفت کمیسون انرژی در طول دو سال گذشته با تمرکز بر بررسی و تدوین قوانین مورد نیاز در بخش صنعت نفت کشور اقدام‌های شایان توجهی انجام شده است.


رئیس کارگروه نفت کمیسیون انرژی با بیان این‌که این کارگروه برای سامان‌دهی حقوقی و قوانین مورد نیاز حوزه نفت سه طرح را مهم را تهیه و آماده کرده است، بیان کرد: آماده شدن سه طرح اصلاح قانون نفت کشور طرح قانون نظارت نفت و قانون طرح قانون اساسنامه شرکت‌های اصلی و تابعه وزارت نفت از جمله کارهای مهم این کارگروه در دو سال گذشته است.


وی ادامه داد: از میان این سه طرح نفتی که به سه‌قلوی نفتی شهرت دارند، تا به امروز، قانون نخست به تصویب مجلس و تأیید شورای نگهبان رسیده و به دستگاه‌های دولتی ابلاغ شده است و طرح دوم که قانون وزارت نفت است در هفته آینده به کمیسیون انرژی ارائه می‌شود.


ادیانی‌راد با بیان این‌که پیش‌نویس اساس‌نامه شرکت‌های تابع وزارت نفت آماده شده است، گفت: به زودی بررسی این طرح در کارگروه نفت آغاز خواهد شد تا پس از بررسی‌های لازم به کمیسیون انرژی ارائه شود.


رئیس کارگروه نفت کمیسیون انرژی مجلس هشتم با بیان این‌که دیدار عصر امروز (سه‌شنبه ۲۹ شهریور) اعضای این کارگروه با رئیس مجلس برای ارائه گزارش این فعالیت‌های انجام می‌شود، یادآور شد: ارائه گزارش درباره اقدامات انجام شده و استفاده از رهنمودها و توصیه‌های رئیس مجلس هدف اصلی این دیدار است.

منبع:  خانه ملت

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا